Scroll Top

Vårens representantskapsmöte för Svenska Kockars Förening hölls i Norrköping helgen den 13-14 maj 2023

Norrköping välkomnade oss med fantastiskt vårväder och trevliga matupplevelser. Sol, värme och kreativa samtal präglade denna helg.

Svenska Kockars Förening Östergötland var värdar för mötet och vi samlades i centrala Norrköping för två kreativa dagar med möten, mat och dryck. På lördagskvällen blev det stående förrätt i Industrilandskapet, härliga pizzor med nässelpesto och honungsfläsk bakade av styrelsen i Östergötland. Därefter fantastiskt gott lamm på Restaurang Asken.

Vi hade det stora nöjet att få dela ut utmärkelsen Cordon Bleu till väldigt uppskattad kock och kollega. Nomineringen säger väl allt om Peters stora engagemang i föreningen:

”Peter Rehn har under flera decennier varit aktiv i Svenska Kockars Förening. Både i distriktsstyrelse, nationellt och internationellt och tagit sig an vitt skilda projekt. Han har drivit dessa med stor yrkeskännedom, klokskap och alltid med båda fötterna på jorden.

Oavsett om det har handlat om tävling, hållbarhet, lika behandling eller ekonomi. Stort tack från föreningen för att du aldrig förtröttas och du delar med dig av din uthållighet samt förmåga att hitta nya vägar när problem dyker upp!”