Välkommen till Young Chefs Club Sverige!

– Varför ska man vara medlem?

Ja, den främsta anledningen är att det nätverk, utbildningar och kunskap som föreningen och YCC ger, skapar möjligheter som är svåra att överträffa!

YCC Sverige jobbar för en framtid med nya unga kockar och syftet är att fler ska bli intresserade av branschen, våra yrken samt Svenska Kockars Förening och samhörigheten.
Häng på och bli en av oss redan idag!

Vi finns i alla distrikt över hela Sverige med både unga ambassadörer och mentorer. Här kan du komma i kontakt med oss och hitta rätt i föreningen.

• Mälardalen: Emilia Norling och Oliver Sundstedt med mentor Marcus Hallgren.
  • Stockholm/Uppland: Thilda Mårtensson, Sten Thurefjell och Carhrine Ripley med mentor Nicole Gripenberg Slotte.
  • Östergötland: Harald Athley, Lisen Wikström, Liam Andersson och Eden Leiris Håkansson med mentor Johan Larsson.
  • Skåne: Ludvig Borg och Oscar Trulsson med mentor Birthe Silverberg.
  • Småland: Aida Curic och Sten Bragee med mentor Christian Hallberg.
  • Norrland: mentor Mikael Kivilompolo.
  • Väst: organisationen är under uppbyggnad.
  • Värmland: organisationen är under uppbyggnad.

Följ Young Chef Club på Facebook

YCC Sverige startades av Svenska Kockars Förening 2013 under kongressen i Göteborg och då deltog 22 ungdomar från hela landet. Där fastslogs att syftet med YCC skulle vara att skapa en gemenskap och ett nätverk mellan ungdomar och vuxna inom föreningen men även restaurangbranschen där målet var att få unga kockar att stanna kvar i yrket. Sedan dess har YCC strävat mot de här målen och successivt byggt upp en medvetenhet om YCC i Sverige och i världen.
Young Chefs Club finns över hela världen som en del av de olika ländernas nationella kockföreningar.

Många restaurangskolor är medlemmar i Svenska Kockars Förening och där börjar ofta resan för framtidens restaurangpersonal. Man kan vara med till att man fyllt 25 år i YCC sen fortsätter man som senior i föreningen.

I riksstyrelsen har vi en grupp som jobbar dedikerat med våra unga kockar. Det är Emilia Norling, Nicole Slotte Gripenberg och Christian Hallberg.

Tveka inte, bli en del i vår unika gemenskap!