Svenska Kockars Förening Norrland: För Nordisk Matkultur och Gastronomi

Vi är en regional gren av Svenska Kockars Förening, engagerade i att främja matlagningens konst och stödja Norrlands rika matkultur.

Vi strävar efter att:
1. Höja Nivån på Matlagning: Genom utbildning, tävlingar och erfarenhetsutbyte strävar vi efter att höja matlagningens nivå och främja kulinarisk excellens.

2. Framhäva Lokala Råvaror: Vi hyllar Norrlands unika råvaror och arbetar för att stärka kopplingen mellan mat och regionens rika kulturarv.

3. Utbilda Framtidens Kockar: Vi engagerar oss i utbildning och kontaktnätverk för unga kockar, säkerställer en kontinuerlig tillväxt av matlagningsskickligheter.

4. Främja Tävlingsanda: Genom evenemang som Juniormedaljen främjar vi tävlingsanda och bygger gemenskap bland kockar.

5. Skapa Nätverk Mellan Kockar: Vi tror på kraften i nätverkande och erbjuder våra medlemmar möjligheten att bygga starka professionella relationer med andra matkreatörer i Norrland.

Svenska Kockars Förening Norrland är en oumbärlig resurs för alla som delar vår passion för matlagning och matkultur i Norrland. Vi arbetar outtröttligt för att höja matens kvalitet och betydelse i vår region och föra vårt kulinariska arv vidare till kommande generationer.

Följ Distrikt Norrland på sociala medier

Maja Beskowgymnasiet Umeå

Kockpincett

Maträtt
Stekt palt med lingonsylt.

Våra evenemang

Se förgående och kommande evenemang med Distrikt Stockholm – Uppland.